NAPIŠTE NÁM

Vaše názory jsou pro nás velice důležité

V případě jakýchkoliv podnětů, postřehů, nebo návrhů, neváhejte nám je sdělit a využijte možnost komentáře na této stránce, popřípadě nás prosím kontaktujte na e-mailu: petr.macejka@udimo.cz

29 komentářů

  1. Rudolf

    Dobrý den, měl bych návrh na změnu přednosti v jízdě na ulici Na Uličce. Vozidla vyjíždějící ze spodní části náměstí, tím myslím řazení aut do prostřed silnice často komplikuje dopravu při odbočování z ulice Na Uličce na spodní část náměstí od ulice Hložkova. Při výjezdu je mizerný výhled do křižovatky přes parkující automobily. Zde pak nastávají situace kdy auto na hlavní tj. Na Uličce (od ulice Hložkova) dává přednost autu vyjíždějícímu z vedlejší, protože by bylo velmi problematické toto v křižovatce objet. uf. Hezký den

    Odpovědět
  2. Petra

    Dobrý den, ráda bych upozornila na nepřehledný výjezd z ulice Wolkerova na hlavní tř. T. Bati. Ano, okrasná zeleň ve formě keřů je jistě pozitivní, ale není moc dobré když přes keře nejde vidět auto přijíždějící zleva.
    Dále si vzpomínám na nepřehlednou křižovatku ulic J. Jabůrkové a Nádražní. Též jde o zastínění keři. MHD má vozy velké, bohužel osobní automobily už tak moc dobře vidět nejdou.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, Výjezd z ulice Wolkerova na tř. Tomáše Bati je uzpůsoben přilehlé zástavbě RD, kdy podél cesty je mezi chodníkem a vozovkou ochranná zeleň. ČSN hovoří v tomto ohledu tak, že překážka by neměla být v rozhledovém poli výše než 0,5 m pro zajištění rozhledu. V tomto místě je výjezd „do kopce“ tj. oko řidiče je níže než hlavní komunikace. Proto jsou keře problémem. V současné době nebudeme navrhovat odstranění keřů, které chrání chodce. Přikláníme se spíše k zjednosměrnění ulice Wolkerova s výjezdem po Ml. stavbařů nebo osazení zrcadla.
      V křižovatce J. Jabůrkové Nádražní nevyjíždí řidiči z vedlejší „z dolíku“ proto bych navrhl ořez okrasných keřů na výšku 0,5 m. Zde keře plní více okrasnou než ochrannou funkci.

      Odpovědět
  3. Radek

    Další výhrada je ke sjezdu od Tlumačova do Otrokovic u štěrkáče. Pokud jedu od Tlumačova, odbočím doprava a sjíždím dolů. Tam se připojuji na silnici, která odbočuje ze silnice směr Tlumačov. Na této křižovatce není absolutně nic vidět a chybí připojovací pruh.

    Pokud je to ve vaší kompetenci, prosím o změnu řešení křižovatky.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      Díky za připomínku. Geometrie křižovatky ramp sjezdu I/55 od Tlumačova k tř. Tomáše Bati má opravdu geometrii neodpovídající ČSN. Návrhem bude přestavba křižovatky. Doporučím zde sčítání dopravy pro zjištění dominantních proudů.

      Odpovědět
  4. Radek

    Dobrý den, jak už zde psal pan Radek, mám taktéž výhradu k průjezdu Otrokovicemi po třídě Osvobození a Komenského. Přistěhoval jsem se do Otrokovic před rokem a tohoto jsem si hned všiml, jak na sebe intervaly semaforů nenavazují. Neskutečným způsobem zde chybějící zelená vlna řidiče otravuje. Důsledkem jsou exhalace, hluk z aut a pomalý průjezd Otrokovicemi.

    Zejména jde o semafory na křižovatkách Komenského/Svobodova a Komenského/Jana Žižky. Dále je tu i křižovatka Komenského/Nadjezd.
    Potom jde o dvojici třída Osvobození/Dr. Edvarda Beneše a třída Osvobození/Hlavní. S křižovatkou třída Osvobození/Zlínská to díky frekvenci na křižovatce bude asi velmi složité.

    Nicméně navrhuji, aby se v první fázi řešili křižovatky Komenského/Svobodova a Komenského/Jana Žižky, kde je problém nejvíce. Dále pak řešit dvojici Osvobození/Dr. Edvarda Beneše a třída Osvobození/Hlavní.

    Celkový průjezd Otrokovicemi na zelenou vlnu by se ale měl řešit až ve chvíli, kdy bude dostavěna jižní část obchvatu (dálnice D55) a bude rekonstruována železniční trať do Vizovic (zruší se přejezd).

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      Děkuji za připomínku. Pokud mne paměť neklame zelená vlna byla v Otrokovicích v historii nastavena. Zřejmě došlo k jejímu přerušení pro to, aby vozidla neobjížděla dálnici. Což by byl legitimní krok. V analytické i návrhové části se tomu budeme věnovat. Samozřejmě, pokud to počasí dovolí, je lepší jezdit na kole. V rámci města je to rychlý dopravní prostředek.

      Odpovědět
  5. Ondřej Habr

    Dobrý den, chtěl bych poukázat na problém v ulici K. Čapka která slouží jako zkratka pro vozidla směřující na Bělov, Kvasice atd. V této ulici jezdí spousta řidičů nepřiměřenou rychlostí překračující 50km/h. Ulice je úzká a rychlost 50km/h je vysoká s ohledem na zvýšený pohyb osob na komunikaci a v přilehlém okolí. Je v plánu nějaké trvalé řešení jako např. snížení rychlosti, či betonové retardéry, nebo radar na měření rychlosti?
    Děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      V současné době vnímáme nedostatečné chodníky podél ulice. I průjezd vozidel. Po vyhodnocení dopravních dat budeme navrhovat úpravy ve směru potvrzení tranzitu a vybavení ulice chodníky atp. nebo další zklidnění ulice, což ovšem zvýší dopravu na ulici tř. Tomáše Bati. K této problematice předpokládáme širokou diskusi v příštím roce. Harmonogram je nastaven prozatím tak, že analýza bude probíhat do jara 2019, návrhy pak do prosince 2019. Bude tedy dost času na projednání předmětné problematiky. V tuto chvíli jsme na začátku vyhodnocování průzkumů.

      Odpovědět
  6. Pepa

    Dobrý den,
    v posledních letech výrazně vzrostla kamionová doprava do areálu na severním konci ulice Smetanova. Tato doprava zatěžuje centrum města – ulice Smetanova, Jana Žižky (školka, škola) a Komenského. Kdy bude realizováno napojení tohoto areálu přímo na dálniční přivaděč? V této souvislosti se přimlouvám za budoucí regulaci průjezdu do města – vede zástavbou rodinných domů(např. zóna 30, nebo průjezd zakázán).
    Děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      Průjezdu nákladní dopravy lokalitou rodinných domů ulicí Smetanova vnímáme jako problém. V tuto chvíli nemohu říci, kdy dojde k realizaci propojení. To budeme řešit v návrhové fázi. Nicméně regulace dopravy zde bude navrhována. O formě zklidnění se povede diskuse v rámci návrhů.

      Odpovědět
  7. Dušan

    Dobrý den,
    výjezd z kruhového objezdu u ČOV na most přes Dřevnici ve směru na Baťov. Na další křižovatce spousta aut odbočuje z tohoto směru doleva podél plotu Tomy ke kafilérii a lidé např. z Bělova či Kvasic si tak objezdem Baťova podél Moravy zkracují cestu domu.
    Zejména v ranní a odpolední dopravní špičce (ale i mimo ni) tak jedno odbočující auto doleva zablokuje celý jízdní pruh v tomto směru na Baťov v křižovatce, neboť křižovatka je malá a proto za ním stojící auta jej nemohou objet vpravo, neboť stojí již na mostě přes Dřevnici. Vzhledem k hustému provozu v protisměru auto/auta stojí na odbočení vlevo někdy i desítky sekund. Tato vlna zastavujících aut za odbočujícím se následně přeleje zpětně až na kruhový objezd u ČOV, kde se tím zpomalí či zablokuje provoz na dobu, než auto na křižovatce u Tomy odbočí vlevo. Je toto nějak koncepčně řešitelné?
    Každodenní osobní zkušenost.
    Děkuji.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      Kapacita neřízené křižovatky je nevyhovující, pokud zdržení přesáhne 60 s. Samozřejmě vzdutí vozidel do ostatních křižovatek je nepříjemným problémem a mělo by být případně řešeno. Projednáme zařazení křižovatky tř. Tomáše Bati X K. Čapka do sčítaných křižovatek, aby mohl být případný problém odhalen. Tranzitní průjezd ulicí K. Čapka je legitimní. Tato místní komunikace vede po hraně zástavby a je zařazena do sběrných.

      Odpovědět
  8. Luboš

    Měl bych dotaz.Na ulici J.Valčika (před domem hrůzy ) úsek od popelnic na křížovatku SNP kde je stopka by měla být žlutá čára nebo dopravní značka ZÁKAZ STÁNÍ. Jelikož auto odbočující že SNP ze stopky k Albertu nemúže kolikrát odbočit jelikož je tam zůžená vozovka stojícími auta na J.Valčíka a ještě tam jede auto od Alberta.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Ulice J. Vaníčka má šířku mezi obrubami 6,0 m. V případě, že je zde podélně (nelegálně) zaparkované osobní vozidlo, je zbylá volná šířka 4,25 m. Zákaz stání je tedy dán obecnou úpravou, která nařizuje nechat průjezd 3,0 m v každém směru. Tato šířka je nicméně dostatečná pro minutí 2 osobních vozidel. V případě, že do ulice odbočuje nákladní vozidlo, již pro protijedoucí vozidlo nezbývá dostatek místa. Hovoříme o režimu jednopruhové obousměrné komunikace. V lokalitě je omezena nákladní doprava nákladních vozidel nad 3,5t mimo zásobování. Případné úpravy dopravního značení či řešení nelegálního stání v celém městě budou předmětem analytické části a návrhové části.

      Odpovědět
      • Radek

        S panem Lubošem souhlasím. Navíc ještě bych napsal, že pokud stojím na „stopce“, nejde do ulice J. Valčíka kvůli množství aut vidět. Otázka je, jestli auta nestojí na špatném místě a neporušují vyhlášku.

        Ta křižovatka je moc rozlehlá a svádí to tam stát takhle blbě.

        Odpovědět
  9. Radek.

    Kdy se konečně někdo zamyslí nad průjezdem Otrokovic. Zelená vlna tu asi nikomu nic neříká.
    Stojím na každém světle. Je to normální v zájmu
    ovzduší? To je situace trvající mnoho let.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      Díky za připomínku. Problematiku zelené vlny přidáváme do připomínek k vyřešení.

      Odpovědět
  10. Petr Macejka

    Dobrý den, Návrh tvaru křižovatky Komenského x Nadjezd bude vycházet z analýzy stávající geometrie, kapacity, zatížení a zdržení. Bez této analýzy je tvrzení, že okružní křižovatka bude lepší pouze tvrzením. Samozřejmě, že případnou změnu uspořádání křižovatky budeme objektivně prověřovat.

    Odpovědět
  11. Marcela

    Dobrý den,
    jelikož se váš projekt týká i hluku z dopravy ve městě, ráda bych poukázala na chybějící protihlukové stěny kolem železniční trati Otrokovice směr Přerov. Tímto směrem probíhá nejen běžná osobní a nákladní doprava, ale je zde vedena i značně využívaná posunovací kolej.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den,
      Díky za připomínku. Přidávám problematiku hluku ze železniční dopravy k připomínkám k vypořádání.

      Odpovědět
  12. BRONX

    Dobrý den,
    chci poukázat na neustálý problém při parkování ve Staré kolonce.Nejen že zde parkuje čím dál větší množství aut,ale většina si ani neláme hlavu stím že parkuje v protisměru,čímž defakto už tak úzkou silnici dělá ještě užší. Jsem zvědav co nastane v případě požáru! Také by nebylo marné ,alspon pro začátek nalajnovat parkovací stání ,nebod někteří zaparkují tak že udělají z místa pro tři auta pouze jedno nebod nenechají dostatek místa před svým autem a za něj se už dvě auta nevejdou.

    Odpovědět
  13. Ivan

    Dobrý den,
    chtěl bych poukázat na nebezpečné místo na ulici Komenského směrem na Tlumačov od křižovatky Nadjezd, Komenského a dálniční přivaděč.Většina řidičů jede od křižovatky „naplno“ a u tabule „konec Otrokovic“ mají rychlost klidně nad 80Km/h nebo předbíhá pomalejší auta. To samé směr od Tlumačova – u tabule začátek Otrokovic jede většina řidičů ještě nad 80km/h. Dalo by se to řešit snížením rychlosti po konec/začátek zahrádkářské osady, stacionárním radarem měření rychlosti, nebo časté kontroly policejním radarem.
    Křižovatku Nadjezd, Komenského a přivaděč řešit třeba velkým kruhovým objezdem s vlastním pruhem pro odbočování doprava.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, Díky za připomínku. Problematika rychlosti na výjezdu směr Tlumačov je z dopravního hlediska řešena správně značkami povolující rychlost 50 km/hod po konec zástavby. Problematikou dodržování rychlosti se budeme zabývat. Přidávám připomínku k vypořádání v rámci návrhů.

      Odpovědět
      • Ivan

        Dobrý den, děkuji za odpověď. Tady jsem spíš myslel snížení rychlosti za značkou „Konec Otrokovic“ nebo cca 100m před značkou „Začátek Otrokovic“.

        Odpovědět
    • Petr Macejka

      Přestavba křižovatky Komenského x Nadjezd na okružní by dle odhadů stála 18 – 20 mil. Kč. V rámci sčítání dopravy posoudíme kapacitu křižovatky a doporučíme další postup. Nicméně okružní křižovatka by problém s rychlostí na konci zástavby neřešila. Vhodnější by bylo provést na konci zástavby vyosení jízdních pruhů silnic I/55. Přidávám připomínku k vypořádání v rámci návrhů.

      Odpovědět
      • Ivan

        Děkuji za odpovědi. Kruhovou křižovatku jsem myslel z důvodu častých nehod (nedání přednosti), přičemž mají současně zelenou jedoucí vozidla rovně i doleva.
        A druhý problém v dopravní špičce tvorba kolon. (Když byl a bude v provozu most nad železnicí směr Tlumačov).

        Odpovědět
        • Petr Macejka

          Dobrý den,
          Dopravní nehodovost budeme samozřejmě také vyhodnocovat. Je otázkou, zda znalost obecné úpravy tj. při odbočování vlevo nebo vpravo dávám přednost chodcům a při odbočování vlevo dávám přednost protijedoucím, by se měla považovat za nebezpečné místo. Český řidič by zasloužil spíše proškolit resp. sebrat řidičské oprávnění.

          Odpovědět
          • Martin

            Dobrý den pane Macejko, kruhový objezd je na této křižovatce vhodný zejména kvůli provozu souprav nákladních automobilů a vozidel MHD. Tyto vozidla tam budou dále jezdit i po dobudování obchvatu. Přirozeným způsobem se zklidní doprava a vyřeší se problém s dlouhými intervaly na stávající světelné křižovatce. Zvláště pro odbočení z centra města na Baťov (k ČOV).

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

NA ZPRACOVÁNÍ SE PODÍLÍ:

ZADAVATEL
Město Otrokovice

ZPRACOVATEL
UDIMO, spol. s r.o.

ŘÍDÍCÍ VÝBOR
Členy řídícího výboru jsou zástupci zadavatele, tedy města Otrokovice, kteří mají v kompetenci řídit tento projekt ze strany města.

PRACOVNÍ SKUPINY
Pracovní skupiny jsou tvořeny z řad zástupců objednatele, zpracovatele a odborníků na danou oblast věnující se všem konkrétním dílčím tématům v rámci SUMP.

VEŘEJNOST

PODNIKATELSKÝ SEKTOR

VEŘEJNÝ A NEZISKOVÝ SEKTOR